Soool :)

Kan inte göra annat än att hålla med Marika om vad som skrevs om vädret.

Samtidigt måste jag faktiskt tillägga en grej. När dom flesta tänker på Kalifornien och Los Angeles så tror jag dom associerar till sol och värme. Ja, här är soligt och varmt för det mesta, men vi kan även ha riktigt busväder här med! Tänkte på en grej som jag läste i en Veckorevyn som jag fick skickad till mig för ett tag sen (de var rätt länge sen). Dom hade med någon form av artikel om hur feel de var att folk bär ugg-boots i "soliga Kalifornien". Visst, medger att ugg-boots inte är min stora favorit, och att hela USA verkar tro att den trenden är helt ny för i år, MEN, till de vill jag också tillägga att jag gärna hade skaffat något liknande här under de veckorna när de var som kallast!

Kyla är på något sätt olika beroende på vart man befinner sig i världen.
I Sverige så är ju 13-14 plus grader ganska varmt, medan samma temperatur här får mig att frysa häcken av mig! När man packade väskan och åkte hit var de ju inte kläder för kyla det första man tänkte på. Så nu har vi alltså stort sett frusit var och varannan dag sen december och så äääntligen kommer värmen!!

Hoppas verkligen att den håller i sig! Är sjuk trött på regnet här. Det är på nåt sätt som om hela LA dör så fort de regnar lite. För ett par veckor sen tex. Skulle jag och Matilda på bio mitt i ösregnet. Inte EN enda rulltrappa av dom 5 stycken som leder upp till bion funkade pga. av att de kommit lite vatten på dom! (inte för de skulle bekymrat oss, bara det hade funnits vanliga trappor också :P) Haha, skulle nog aldrig hänt i Sverige.

Men nu är solen här, och jag älskar LA!


image33


Längtar tills de blir så varmt att vi kan börja våra surf-lektioner!
  

Dags att fundera ut kvällens outfit snart...

Bilder kommer upp senare!
Vi ska som sagt även försöka köra en liten videoblogg från AREA ikväll :)


Ha en bra fredagkväll :)

  

Puss å Kram Karin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0