En härlig dag!

Veckan började med några hårda dagar med mycket jobb pga att "mina" barn hade korta dagar i skolan och mycket aktiviteter efter skolan... Men idag så bara älskar jag mitt jobb!:) Här kommer ett litet klipp om hur en dag kan se ut (en bra dag), för det var ju några som skrev här förut och undrade över det... Dagen började med en timmes jobb med att få barnen redo för skolan och sen åkte jag in till Karin och vi tog en runda på Melrose Ave, vi hann inte med så många affärer men jag hittade ändå ett par snygga jeans och två snygga skinnjackor... Jag köpte dock inga idag, måste fundera litegrann för jag hittade kläderna på Fred Segal som inte precis hör till budgetbutikerna... men jag tror nog ändå att de är värda sitt pris, för jag shoppade ändå inte så mycket förra helgen...

image266

Karin hittade också några snygga handväskor, en på Prada och en på Marc Jacobs, så nu har hon till på lördag att bestämma sig vilken det blir.

Sedan gick vi till mysiga Urth Café där vi satt och pladdrade ett tag innan det var dags för mig att åka hem.:) När jag kom hem blev det lunch, hämtade upp barnen och gjorde lite mat till dem. Sedan hjälpte jag de med läxorna, tog en liten promenad med min 7-åring och hunden och nu har jag precis skjutsat 7-åringen till hennes gymnastikträning. Så nu har jag mer än en timmes ledighet för mig själv då jag ska kolla Entourage!;) Skönt jobb va!;) Sen när jag kommer hem ska jag bara snabbkäka något och sen gå till min salsaklass som börjar kl 20.00. När jag kommer hem hoppas jag att barnen i alla fall är på väg mot sängen annars blir det att köra alla kvällsrutiner (pyjamas, tandborstning osv.) innan jag själv kan krypa till kojs... Ja, så kan en dag se ut i en au-pairs liv, men lita på mig, varje dag är inte såhär skön!! Eller ja, egentligen ganska många...



image267      image268


En annan sak som också känns kul är att min 7-åring och Karins 6-åring jättegärna vill träffa varandra (jag och karin har inte alls peppat de något hrrm.. hehe) Ne men de har i alla fall aldrig träffat varandra men jag hoppas att de kan ha en playdate imorgon, det är bara det att Karin egentligen är ledig imorgon, så vi får se om hon kan offra sin ledighet för en playdate med mig och min 7-åring...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0