Big Wok

Det låter som att det ska vara en jättegod restaurang. Såhär går det till, man tar en eller två skålar och fyller de med jättetunt skivat rått kött (kyckling, lamm, biff, fläsk osv allt finns), grönsaker (hur mycket grönsaker som helst att välja på), tofu, nudlar osv, sen häller man på de såser man vill ha (soja, bbg oil, regular sauce, vitlöksvatten osv) sen går man vidare med skålarna till några söta asiatgubbar som wokar allting på en stor wok framför ögonen på en. När man satt sig tillrätta vid sitt bord med sin mat får man också gott bröd, sesamfrön, ris osv till.. Allting verkar bra, notan är högre än en lyxrestaurang (23 dollar per person!!!). MEN maten är inte ens lika god som den jag slänger ihop här hemma på 15 min... jag blir lika besviken varje gång.. tänk om jag kunde bestämma över de där 23 dollarna så hade jag gått på värsta lyxrestaurangen och beställt något riktigt smaskigt eller kanske gått på Sizzlers OCH Soupplantation, för pengarna skulle räcka och bli över till ett besök på varje ställe!! Men men man får inte bestämma allt här i världen.. Men då vet ni i alla fall, slösa inte era pengar på Big Wok även om det är ett grymt populärt ställe.. fattar ingenting..:s

image200

Big Wok i Manhattan där vi åt middag idag.. mår just nu lite dåligt pga den middagen...

Kommentarer
Postat av: Maja

ja jag vet, jag har testat något liknande i sverige och jag trodde verkligen att det skulle vara jättegott.. men jag började också må dåligt.. Det är ju mycket bättre när riktigta kockar gör såsen, kryddar osv..

2008-03-12 @ 16:28:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0