Tuggummi USA vs Sverige

Åh.. insåg precis att jag måste städa! Usch vad trist...
För att slippa undan en stund till så kan jag berätta om vilken upplevelse vi hade idag!
Det låter säkert jätte dumt för er där hemma, men för oss blir det en så stor grej.
När vi var på gymmet idag så skulle Marika lägga in sin väska i skåpet, och så utbrister Karin plötsligt:

- Marika, vad är det där?
- Vadå? 
- Har du Extra tuggummin?! Från Sverige?! och du har inte sagt något till oss!!!! 
- Men dom är kvar sen jag var hemma i julas...

Här har hon gått runt med svenska tuggummin sen jul och inte sagt något till oss! tur var att hon hade två kvar! Ett till Karin och ett till Matilda (flera månader gamla spelade ingen roll). Tror aldrig jag har tuggat på ett tuggummi så länge som jag gjorde idag! Nu måste jag också tillägga att tuggummina här inte alls är något fel på, inte egentligen... dom är bara... annorlunda! Det finns faktiskt sorten Extra här också, men det är ändå inte samma... Alla tuggummitillverkare här packar in varje tuggummi i ett papper, och sen är det konstiga former på dom också...

image163
Amerikanska till vänster och svenska till höger

Haha, förlåt, förstår att detta är helt ointressant för er...

Men tänk att så lite kan göra så mycket!

På tal om det, hade ett meddelande inspelat på min telefonsvarare idag (min amerikanska mobil) på svenska! shit vad förvånad jag blev! tror inte jag fått meddelande på den mobilen från någon annan svensk än dom som bor här innan! chockad jag blev! men riktigt kul:)

Ne, usch vad mycket strunt det blev nu!
Ha en fortsatt bra kväll! :)

Puss och Kram



Kommentarer
Postat av: Anna

hej på dig !

är du inte medlem i gratisbio ännu ? isåfall tycker
jag att du ska bli det nu. gratisbio är en sajt som
många andra kan tyckas. de säger man får gratisbio
biljetter och gratis present kort på affärer så som
kicks hm vero moda åhlens stadium och en massa mer.
visst tänkte jag och blev medlem. men vet ni vad ?
nu sitter jag med present kort för över 2000 kronor. det enda man behöver göra är att samla poäng genom att bli medlem på olika sidor, att värva en massa vänner och liknande. hur bra är inte de ? detta är helt gratis och man får såna
otroliga erbjudanden hela tiden. på hemsidan finns
en massa recensioner så där kan du läsa om hur bra
det är. även kort på en massa personer med sina checkar. så bli medlem du med :) det skadar aldrig
och ge något en chans har jag nu förstått :)

här är länken ; http://www.gratisbio.se/?RecruiterID=27211

Om du använder länken ovan får du 75 poäng i välkomstpremie =). Ha de gott!

2008-03-01 @ 00:29:18
Postat av: aliceannygertrud

ha en trevlig dag:)
söt blogg föresten

2008-03-01 @ 11:10:46
URL: http://aliceannygertrud.blogg.se
Postat av: Vaniljis

Hej tjejer! Kul att ni åkt till USA! Åkte också som au-pair till USA som 20-åring men jag hamnade I Atlanta. Hoppas ni får en underbar tid!! Kram

2008-03-01 @ 12:49:49
URL: http://vaniljis.blogg.se
Postat av: Johan

Jasså, det var nån som spelade in ett meddelande på din mobil.. Det måste vara någon riktigt speciell kille.. Hmmm.. Undrar vem det va...

2008-03-01 @ 19:08:45
Postat av: Anna

Super trevlig blogg! Blir riktigt avis när jag läser om erat LA-liv! Jag jobbar som au-pair i England, ibland ångrar jag att jag inte åkte till USA istället men jag valde England för att det är närmre hem ;) Ha det gott!

2008-03-01 @ 20:12:02
URL: http://annasundmalm.blogg.se
Postat av: Katti

Förstår att sådant spelar roll :) vad saknar ni mest från sverige då?

2008-03-01 @ 21:31:15
URL: http://katjanathaliawall.blogg.se
Postat av: Anonym

uppdatera bloggen oftare :P

2008-03-09 @ 16:50:41
Postat av: antonia

pluggar ni i usa lr? :)

2008-03-12 @ 18:42:40
URL: http://xpresscoco.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0