The Black Splashers slår till!!

Jag (Marika) skrev ju tidigare och berättade om vårt första vattenkrig här hemma i mitt hus. Första kriget startade med att jag och mitt åttaåriga aupairbarn (tjej) blev utlåsta från huset av Aaron (en skådis från england som bor i vårt hus just nu, se tidigare inlägg http://livingla.blogg.se/2008/february/vem-tusan-ar-a.html#comment) och mitt tioåriga aupairbarn (kille). I ett tidigare inlägg berättade jag också om hur mitt aupairbarn och jag åkt och fixat vattenpistoler och vattenballonger för att ge igen på killarna! Så en kväll i veckan satte vi våra planer i verket!! Black suits på, fyll vattenpistoler och ballonger, låsa alla dörrar, se till så att föräldrarna håller sig borta från huset osv. Sedan startade kriget och när vi väl insåg att ballongerna vi köpt var bigmamaballonger så fick vi snart övertaget i kriget. Men killarna bjöd ändå på bra motstånd, de kutade iväg till närmaste liquorstore och köpte vattenballonger att kasta på oss. Dock kunde de inte ens jämföras med våra megaballonger som vi kastade ner på dem från balkongen. Jag fick bl a in en fullträff på Aaron när han stod på en liten mur nedanför vår balkong så han nästan ramlade av, haha;) Även i detta krig användes även vattenslangar och vattenhinkar så jag kan ju inte säga att vi var torra när kriget var över:p

Haha ja det är så nt här vi gör en "vanlig" kväll på jobbet;)
Ändå så kom Matilda med kommentaren: "Finns det inte något vattenland eller liknande här i Los Angeles, jag vill leka!"
Jag och Karin: "Öhh det är ju det vi gör VARJE dag!"

Men vad skulle man göra om man inte fick leka!? Vi tänker då inte sluta leka även om vi snart är 20 och kanske räknas till vuxna....

//Marika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0