Formula D

Igår (lördag) var det ju dags för mig (Marika) att åka ner till Long Beach för att se på när min morbror, Samuel Hübinette tävlade i premiären för Formula D. Så efter inte många timmars sömn pga en sen fredagskväll/natt så tog jag mig i alla fall ur sängen och åkte först till Venice Beach och hämtade upp Aaron som skulle hänga med. Som ni kanske har förstått av Karin och Matildas rapporter om lördagen så var LA KOKANDE!! Det var en grym hetta, ca 95 grader faherenheit så även fast vi hade ACn på högsta läget gick det nästan inte att sluta svettas i bilen!! MEN vi ska inte klaga vi vet... Det var i alla fall grymt kul att vara på tävlingen, de hade stängt av Ocean Dr, Shoreline Dr och en massa andra gator vid havet där de hade byggt upp banan och ett stort område (the Pit) där alla team och sponsorer ställde upp sina trailers, bilar, motorer osv. Det var jättemycket folk (flera läktare fulla) även om det var sjukt varmt!

image403
Och mamma, Samme var grym! Så du kan vara stolt över lillbrorsan även om det bara blev en andra plats. Finalen var tvungen att köras två gånger pga att de var så lika. (www.SamuelHubinette.com)
image404
Prispallen, Samme i blått.

image405


image406
Den här säsongen ska han köra en Dodge Challenger, men eftersom att den inte är klar blev det drifting med den här Vipern istället.

Efter tävlingen stannade vi och snackade med lite folk ett tag och fick även se Samuel och Stinas nya BMW M5:) Sedan drog vi upp till LA igen (efter att ha spenderat ca 25 min på att ta oss ut ut parkeringshuset pga trafikkaos pga tävlingen). Det blev middag på en mysig sushirestaurang och sedan åkte jag hem till Karin och fick äntligen träffa familjen Wikström!:D En jättehärlig familj, så jag hoppas jag får sluta rätt tidigt idag så att jag kan träffa dem ikväll (söndag) också!

Nu måste jag fortsätta jobba... Sjukt trist att jobba på en söndag!!!

Kram
//Marika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0