Ett lustigt avsked!

Det har absolut inte varit min vecka den här veckan alltså. I alla fall inte när det gäller min lilla Ford. För några dagar sedan blev den ju bort towad. Och idag hände något ännu värre.. det var ju dags för mina finspångs-tjejer att åka hem och jag skulle skjutsa dem till flygplatsen. Vi stannade på In-n-out burger precis utanför flygplatsen för att käka en sista lunch tillsammans. När vi sedan svängde ut från parkeringen och ut på vägen, dog bilen. Precis vid rödljuset på en fyrafilig väg. Så där stod vi med en fullpackad bil med för mycket väskor och vågade inte gå ur med tanke på alla andra bilar som körde förbi. Tillslut kom en polis och hjälpte oss att putta bilen till sidan och ringa en bärgningsfirma. Tjejerna som var tvugna att åka till flygplatsen för att checka in fick ta en taxi. Jag fick sitta och vänta på bärgningsbilen som tog en himla lång tid. Det hela slutade med att jag inte ens hann åka tillbaka till flygplatsen för att säga hej då. Jag blev så himla besviken och ledsen. Men nu i efterhand kan jag inte låta bli att tycka att det faktiskt var skönt att slippa det där avskedet som jag visste skulle ha blivit så sjukligt jobbigt. Nu blev det ju faktisk ett väldigt bra avsked. "Vi ses snart", sa vi.. (även om vi menade om typ en halvtimme då jag skulle komma tillbaka till flygplatsen). Men det känns rätt bra.. för vi ses ju faktiskt snart igen! Tiden kommer gå så himla fort nu och snart är jag hemma igen! Tack för de här två veckorna tjejer, det har varit en underbar tid!

Hoppas resan går bra! Puss & kram /Matilda.

Kommentarer
Postat av: Ida Larsson

haha. ja, jag hörde om erat lilla äventyr när Ulrika var här på "kalas" häromdagen. lät rätt träligt men var ju tur att de han med flighten iaf :) kram

2008-05-06 @ 17:15:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0