Typisk dag i LA

Har sett att vi fått ganska många förfrågningar om vad vi egentligen gör på dagarna. Alltså vad vi gör när vi jobbar osv. Eftersom vi alla tre har ett ganska liknande schema tänkte jag att jag kunde dra "en typisk dag" så ni får lite bättre inblick i våra liv här.
Klockan 7 på morgonen börjar vi jobba. Vad vi gör då är lite olika, men det är i stort sett att packa luncher och fixa barnen iordning för skolan. Ungefär klockan 9 är vi färdigjobbade för morgonen. Då har vi ett break fram till ca klockan 3. Därimellan hinner vi med en väldigt massa roliga saker! oftast blir det gym (nästan varje dag), skvaller på Starbucks (Barnes & Noble) , lite shopping, eller något annat som vi känner för just den dagen. Idag blir det i alla fall lite avskeds-shopping med Sverige-besöket! När vi sedan börjar jobba beror det ju helt på vad barnen har för aktiviteter osv. Deras planer är våra planer! Vi avslutar dagen runt 7 tiden med middag med våra värdfamiljer (även det kan variera). Söndagar är våra hel-lediga dagar. Dom är heliga! sedan är vi lediga större delarna av lördagen (ganska ofta hela), och även fredagar brukar vara lite kortare dagar.
Med detta vill jag också poängtera att detta är våra dagar. Det innebär inte att alla au pairers scheman ser ut såhär! väldigt många jobbar hela dagarna, och slutar tidigare på eftermiddagen. även helgerna varierar.

Var bara lite kort, men en del av er kanske fick en bättre hel-bild av oss?

Nu blir det shopping!

Puss och Kram
Marika Karin & Matilda

Kommentarer
Postat av: Mici

Vad kul att höra om era dagar, jag blir jättwugen på att åka som au-pair nu. Fast det har jag ju egentligen alltid velat.
Snygga killar ni har haft på besök också ;)

2008-03-13 @ 20:00:30
URL: http://micinic.blogg.se
Postat av: Mici

jättesugen, inte jättwugen =)

2008-03-13 @ 20:01:05
URL: http://micinic.blogg.se
Postat av: N

wow, va häftigt jobb de måste vara:)
hur kom de sig att ni valde o vara "au pair"?
hade bra. kram

2008-03-13 @ 21:54:39
URL: http://enjoythesunshine.blogg.se
Postat av: Sofie

Jag älskar eran blogg men kan inte annat än säga att jag blir avundsjuk som tusan också, haha :) Men tänkte bara fråga en liten grej, var i LA bor ni?
Och förresten hälsa snyggingarna ni har haft på besök ;)
Kram

2008-03-14 @ 12:36:09
URL: http://lillasoffi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0