B-day party

Heloo!

Idag har vart en ganska skön dag! Började i och för sig sådär, men blev ganska lyckat tillslut ändå!

Jag har nämligen vart på barnkalas idag :)
Detta är en sak som vi ännu inte hunnit ta upp här i bloggen.. alltså amerikanska barnkalas. Ni vet ju säkert sedan
tidigare att amerikaner har en viss förmåga att "over do it". Detta kan man lugnt säga gäller även alla födelsedagar... här är alltså fiskedamm, korv med bröd och hemmabakad tårta bara att glömma!
Kan börja med att tillägga att många familjer spenderar runt 5-10 000 kronor (!!) på att fira sitt barn på deras födelsedag. Helt efter eget önskemål brukar många kalas innehålla allt från egna hoppborgar i trädgården, inhyrda prinsessor och inhyrt zoo till att man hyr ett "kidsgym" (en lokal med massa gymnastikredskap och andra roliga saker). Till det blir det förstås mat, oftast i form av pizza, och såklart, en bamsestor tårta från bageriet (även cupcakes är en stor favorit). Sen får vi inte glömma att nämna dessa åtråvärda party favors, alltså "godispåsen" som alla barn får ta med sig hem. Ibland innehåller den även leksaker och annat kul...

På sätt och vis kan jag nästan tycka synd om alla dessa barn! alltså, jag var super nöjd med "fiskedamms-godispåse, korv med bröd och hembakad tårta"-kalasen. Det var ju en höjdpunkt att gå på kalas! Här är det lite mer att man väljer och gå på dom kalasen som erbjuder roligast aktiviter... Barnen kan ju inte alls på samma sätt lära sig att uppskatta saker på det sättet som jag själv tyckte att jag gjorde som barn.

Kalaset jag var på idag var i alla fall lite utav en budget variant! (vilket självklart gav alla hemmafruar ett nytt ämne att skvallra om ett tag...)

 

image262
Två trötta tjejer på väg hem efter en lång dag


God morgon till alla er i Sverige! hoppas ni får en toppen dag!
Nu är det läggdags för min del... God natt LA!
Kramar Karin


Kommentarer
Postat av: Anonym

Skulle vara lite kul om ni skrev ett inlägg hur det är att vara au pair och hur ni trivs med familjerna o.s.v. Annars måste jag ju säga att man inte kan annat än att bli beroende av er blogg ;)

2008-03-20 @ 15:41:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0