Hawaii

Vi har funderat ett tag nu och bestämt att vi vill åka till Hawaii!  :)
Tydligen kan man hitta väldigt bra priser på resorna dit härifrån, så nu är det bara att hålla tummarna för att vi hittar något bra!
Största problemet blir nog att alla tre måste få ledigt samtidigt, men de ska nog lösa sig! bara vi är ute i god tid så...
Känns nästan som om man inte kan ha bott i USA utan att ha besökt Hawaii. Det är ju faktiskt lite utav paradisets paradis :)
Nu ska vi ta tag i och leta resor! kommer bli sjukt kul! vågor, stränder, bikinis, shopping och party! självklart allt som man kan hitta här också, men Hawaii är ju alltid Hawaii.
image135
Någon som vart där och har några bra tips på bästa ön/stället?

btw, man fattar nästan inte hur stort USA är om man inte tänker såhär: Det tar ca 13 timmar (kan ju variera) att flyga från Sverige till New york (från NYC till LA tar de ca 6 timmar). Flyger man från NYC till Hawaii tar de lika lång tid som det tar att flyga till Sverie. Does it make sense? visar i alla fall att USA är ett väldigt stort land.

Kram så länge!
Marika Karin & Matilda

Kommentarer
Postat av: Jacob

Hej,

Jag har hur mycket tips som hellst då jag pluggade 1 år på Hawaii. Försök att ta er ut på ön så att ni inte bara hänger i Honolulu.

1. Ni måste ta bussen upp till Surfarstaden Haleiwa.

2. Hanuma bay är ett naturreservat med jättefin strand som ligger väldigt nära Honolulu där det är grym snorkling.

3. Ta en promenad upp på vulkanen "Diamond head", väl värt det, utsikten är fantastisk.

Sedan har ni "Perl harbour", "polynesian culture centre" surfingen etc. Listan kan göras låååång.

kram

Jacob

2008-02-22 @ 11:49:50
Postat av: Jacqueline

Aha okej hihi det ser svårt ut annars när man kikar på tv & så men det klart om man övar sig så kommer det ju gå förr eller senare :)grymt skoj ser det ut iaf! tack så mkt!

Hawaii låter ju helt underbart men att det tar så lång tid då att åka haha a då förstår man lite att usa är väldigt stort. Man ser ju på kartan att det är stort men man förstår ändå inte riktigt att det är så stort som det är. hehe det där lät nog krångligare än vad jag hade tänkt mig, men ni förstår säkert vad jag menar :D

Vad jobbar ni med nu föresten?
Hoppas ni får en trevlig fredag & helg :) Kramar

2008-02-22 @ 13:17:23
URL: http://delfo.blogg.se
Postat av: Sophia

hahaha, tänker vi likadant hela tiden eller? Jag har pratat med min kompis om att åka till Hawaii i slutet av april/början av Maj för att hälsa på min andra kompis som ska börja jobba där :-P eller så blir det redan i mars när min familj vill att jag ska ta ut semester. Priserna är verkligen nice - under 350 dollar t&r - dvs lite mer än 2000 svenska kronor! Billigare än att dra till Cancun liksom.

Kramar på er, er blogg är toppen!

2008-02-22 @ 16:48:51
URL: http://sophialife.blogg.se
Postat av: Jesper

Stjäla våran idé att åka till Hawaii, fy.

2008-02-22 @ 21:08:44
URL: http://www.SDskies.com
Postat av: Bettie

Ah, Hawaii ar underbart! har varit pa bade Oahu och Maui. Jacob hade bra tips tyckte jag! :) har lankat till er nu! halsningar fran en till svensk i cali

2008-02-23 @ 06:53:57
URL: http://www.mylifeaftersweden.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0