Söndagsjobb

Ja inte ens söndag är helig... Söndagar brukar ju annars vara den enda dagen på veckan då vi alla tre är lediga men just den här söndagen var jag (Marika) tvungen att jobba.:/ Sjukt trist eftersom att alla andra är lediga och det just nu är någon slags värmebölja så dagen hade varit bäst nere på stranden. Men men jag ska inte klaga har det ändå rätt lungt idag. Dagen började med att jag åkte upp till Studio City kring halv elva och hämtade upp ett av mina aupairbarn som hade spenderat helgen där hos en kompis. Sedan har vi mest tagit det lungt här hemma, han har roat sig rätt bra själv så jag har tagit en promenad med hunden och suttit ute och solat lite...

Först var det meningen att jag skulle hämta upp min värdmamma och mitt andra aupairbarn på flygplatsen kring fem och att jag då kanske kunde sluta jobba efter det och åka och käka middag med Matilda och familjen Wikström men nu har jag precis fått reda på att deras plan är försenat... Så det blir nog ingen middag för mig i alla fall. Men jag kanske hinner träffa dem för en fika senare på kvällen i alla fall. Ajja det blir inte alltid som man vill...

Kram kram
//Marika

Kommentarer
Postat av: d.

aj aj aj.. bitterheten lyser mellan raderna :/

2008-04-14 @ 18:32:19
URL: http://akols.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0